Sadis, Pengadil Ini Menendang Dan Memukul Para Pemain Yang memprotesnya Hingga KO (Video)



Kejadian ini sungguh tak umum terjadi di padang bola sepak. Apabila terjadi suatu pelanggaran, kebanyakan pemain akan mengerumuni pengadil untuk menekan sang pengadil dalam mengambil keputusan. Dan dalam memprotes tersebut para pemain walaupun seringkali menyerang pengadil secara fizikal.

Nah, dalam perlawanan Liga Kuwait Al Nasr vs Al Arabi pada 23 Oktober 2013 yang berlangsung ricuh ini adalah sebaliknya. Dan sungguh tak lazim berlaku dalam kebanyakan pertandingan bola sepak.

Pengadil Saad Al Fadhi yang memimpin pertandingan tersebut memukul pemain yang melakukan protes kerana hukuman penalti yang dijatuhkannya. Sang pengadil ini mengeluarkan banyak kad merah, bukan hanya bagi pemain di padang, tetapi juga bagi ofisial di bangku simpanan.

Walau bagaimanapun, yang mengalami nasib yang malang adalah pemain Al Nasr bernombor punggung 11, Abdulaziz Farraj. Ia jatuh terjengkang dengan telak setelah menerima pukulan sang pengadil, sebuah pukulan hook kiri yang ganas ala peninju Manny Pacquiao.

Perlawanan yang berkesudahan 1-4 bagi kemenangan Al Arabi ini pun nyaris kembali ricuh di akhir perlawanan. Berikut ini adalah rakaman video aksi brutal sang pengadil dan kekecohan di padang:
.
 
Atas "keganassannya" di padang hijau dalam pertandingan ini, pengadil Saad Al Fadhi yang pernah menjadi pengadil di Piala Dunia 2002 di Korea-Jepun, dijatuhi hukuman seumur hidup tidak boleh berkecimpung dalam bola sepak oleh Persekutuan Bola Sepak Kuwait.

Kita mungkin tak dapat membayangkan bagaimana kesinambungan kejadian ini apabila terjadi dalam pertandingan Liga Indonesia. Sang pengadil sudah pasti akan menjadi sasaran amuk ribuan penonton. Ngeri.

0 Response to "Sadis, Pengadil Ini Menendang Dan Memukul Para Pemain Yang memprotesnya Hingga KO (Video)"

Post a Comment