Inilah Duka Tersembunyi di Balik Senyuman Para Bintang Filem Dewasa

TIdak dapat di nafikan bahawa industri p * rnografi (filem dewasa) merupakan sebuah perniagaan yang besar di luar negeri seperti halnya dengan Amerika kesatuan, Jepun dan lain-lain. Industri ini selalu menjanjikan sebuah kemasyhuran dengan bayaran yang besar untuk setiap pemainnya. Tapi tahukah anda, bahawa di balik sisi kemewahan para pemain filem tersebut, ada sebuah duka tersembunyi, sebuah kisah sedih di sebalik senyumannya para pemainnya?

Seperti di lansir thepinkcross.org, salah seorang bekas pemain filem dewasa tersebut membahagikan pengalaman beliau semasa menjadi bintang, bukan kisah glamor dan ketenanaran juga bukan tentang wang namun tentang sisi lain dari kehidupan mereka selama menjadi bintang filem dewasa.

Cornia Taylor
Dia adalah Cornia Taylor yang telah bersara dari industri tersebut untuk memulakan hidup yang lebih baik. Ia menceritakan bahawa pada awalnya ia di tawari pekerjaan tersebut dengan bayaran yang besar. Ia bermula dengan mengikuti pertandingan di salah satu majalah dewasa dan memenangkannya sehingga ia boleh pergi ke Los Angeles bersama agen dari majalah tersebut. Tidak sendiri ternyata ia tinggal dalam satu rumah bersama dengan calon bintang filem dewasa tersebut.Taylor sendiri pernah mempunyai sebanyak 60 judul filem dan tentu saja bayaran yang setimpal dengan hasil kerjanya. Namun siapa sangka bahawa ia tidak menikmati sama sekali hasil dari pekerjaan itu. Mengapa? Ia mengatakan bahawa ia tidak merasakan kepuasaan dan senyuman di depan kamera itu semua adalah palsu. Ia mersakan tekanan setiap hari, setiap melakukan penggambaran ia pun semakin merasakan tekanan. Dan benar, hingga akhirnya ia dipaksa untuk melakukan adegan kekerasan se * sual, tidak hanya sekali tetapi berkali-kali walaupun ia merasakan kesakitan luar biasa dan hampir pengsan sehingga ia meminta untuk berhenti, tapi sayang permintaan tersebut tidak di gubris dan penggambaran tetap di teruskan.
Taylor pun mengatakan bahawa ia sempat menangis ketika ia mendapati bahawa teman lelaki dalam filem yang akan dibintangi ternyata seorang pengidap penyakit HIV, beruntung ia membatalkan penggambaran tersebut hingga akhirnya ia mengetahui ternyata lelaki tersebut penghidap HIV.

Taylor kini telah berhenti di perindustrian filem tersebut dan cuba untuk membenahi hidupnya di masa lalu agar dapat bermakna di masa kini dan masa depan

0 Response to "Inilah Duka Tersembunyi di Balik Senyuman Para Bintang Filem Dewasa "

Post a Comment