Katanya Menelan Air Mani Boleh Bikin Awet Muda, Ini dia Faktanya yang Wajib Anda Ketahui

Katanya Menelan Air Mani Boleh Bikin Awet Muda, Ini dia Faktanya yang Wajib Anda Ketahui - Lelaki dan wanita di dunia ini pasti menginginkan tubuh yang awet muda walaupun usia sudah cukup tua. Namun setiap orang pada umumnya akan mengalami penuaan awal akibat faktor usia dan pola hidup. Mereka yang tidak memperhatikan pola hidup sihat dan rawatan tubuh yang baik maka akan cepat mengalami penuaan awal.

spalmatore-sperma-pic-2

Namun, penuaan ini boleh dicegah jika seseorang selalu menerapkan pola hidup sihat bermula dari rajin bersenam, mengambil makanan sihat dan mempunyai waktu rehat yang cukup. Dan menariknya lagi jika penuaan awal ini boleh dicegah dengan menelan sperma.Percaya atau tidak, hal ini telah teruji dari sejumlah kajian yang mengatakan jika wanita yang sering menelan sperma maka akan melambatkan proses penuaan awal sehingga akan lebih kelihatan awet muda.Salah satu penyelidik dari Austria mendedahkan jika sperma manusia boleh menjadi senjata ampuh untuk melawan proses penuaan. Untuk membuktikannya, seorang penyelidik di Graz University melakukan kajian dengan mencari spermidine iaitu suatu sebatian yang dijumpai dalam sperma.Dalam penyelidikan mereka menggunakan cacing yang diberi kompaun spermidine. Hasilnya spermidine tersebut masuk ke dalam badan dengan memberikan perubahan seperti melambatkan proses penuaan dan meningkatkan umur panjang pada cacing tersebut, bahkan spermidine ini juga boleh melambatkan penuaan pada lalat, tikus serta sel-sel darah manusia dengan cara melindungi sel daripada kerosakan.

Pada saat spermidine tersebut dimasukan ke dalam tubuh lalat, tercatat ada 30 peratus lalat yang hidup lebih lama berbanding dengan lalat kawalan, sedangkan cacing boleh hidup 15 peratus lebih lama.Tak hanya itu saja, berdasarkan kajian yang ditunjukkan jika kepekatan dari spermidine ini juga dapat mengurangkan radikal bebas, mencegah penuaan dan memanjangkan usia. Penuaan awal pada manusia itu disebabkan akibat sel penuaan mengalami proses autiphagy yaitu semacam bimbit kanibalisme di mana sel-sel yang rosak atau tidak beres di kitar semula.Namun malangnya, belum ada kajian yang membuktikan jika wanita yang menelan sperma boleh mengalami penuaan awal yang lebih lama. Sebab, seorang wanita boleh juga awet muda ketika melakukan hubungan intim yang sihat dengan mempunyai rasa puas dan bahagia inilah yang justru lebih boleh membuat wanita awet muda.Aura bahagia selepas berhubungan intim ini membuat wanita kelihatan segar, percaya diri sehingga kelihatan lebih muda berbanding wanita yang jarang melakukan hubungan intim.Nah, untuk itu jika kamu masih belum yakin dengan kaedah menelan sperma untuk menghalang penuaan awal, sebaiknya kamu menjalani pola hidup sihat dengan mengambil maakanan bervitamin dan melakukan penjagaan diri untuk mendapatkan hasil yang telah teruji klinikal

0 Response to "Katanya Menelan Air Mani Boleh Bikin Awet Muda, Ini dia Faktanya yang Wajib Anda Ketahui"

Post a Comment