Inilah Film Paling Mengerikan Sepanjang Perfileman Dunia

TIdak dapat di nafikan bahawa pelbagai filem-filem seram dan thriller selalu saja membuat para penikmatnya menjadi berdegup kencang kerana memang alur ceritanya di buat menakutkan. Saya sendiri juga termasuk para pecinta filem berkategori Horor walaupun tidak menyukai kategori Thriller yang sering menimbulkan adegan-adegan berdarah.

Melihat pekerkembangan filem-filem dalam ketegori seram dan thriler yang semakin memanjakan para pecinta dengan kisah-kisah yang selalu mendebarkan, tahukah anda bahawa filem-filem sebelum era 2000-an terdapat pelbagai filem yang begitu dahsyat di bandingkan dengan filem-filem saat ini. Boleh di katakan bahawa, ini merupakan filem-filem paling mengerikan di dunia yang pernah di buat dalam sejarah perfileman dunia.

Sekurang-kurangnya ada beberapa filem yang telah kami Susun sebagai filem-filem paling mengerikan di dunia dalam sejarah:

#1. Cannibal Holocaust
Filem ini dibuat pada tahun 1980 yang di buat kerana terinspirasi dari sebuah kejadian kejam di salah satu sejarah kehidupan manusia, Zaman Nazi di Jerman. Dalam filem tersebut terlalu banyak adegan sadis nan mengerikan, bahkan dalam filem ini juga menunjukkan kanibalisme yang bahkan bagi saya sendiri cukup menjij * kan dengan banyak sekali darah serta usus yang bertaburan di mana-mana.
#2. The Exorcist
FIlm ini di keluaran pada tahun 1973, cukup lama untuk saiz saya sebagai penulis yang lahir pada era 90-an. FIlm ini mengisahkan tentang pembebasan sebuah roh jahat yang ada di dalam tubuh manusia. Berbeza dengan filem horror lain, filem ini begitu detail saat terjadinya pembebasan roh yang tentunya membuat penonton menjadi ngeri. Salah satu adegan yang cukup menjij * kan adalah apabila ada seorang tokoh gadis kecil yang memuntahkan isi perutnya secara spontan. Tapi walau filem ini sangat mengerikan, namun memberi kesan positif terhadap gereja-gereja yang ada di Amerika kesatuan, terbukti bahawa setelah filem ini di tonton, banyak peninggkatan jemaah gereja yang mengaku ingin mencari perlindungan terhadap roh-roh jahat.

#3 The Human Centipede II
Filem ini merupakan siri ke 2 dari The Human Centipede, dan siri ini merupakan yang paling mengerikan dari 3 bahagian filem yang telah di keluaran. FIlm ini berkisah tentang seorang psikopat yang senangn memburu manusia untuk di jadikannya lipan raksasa iaitu tentunya dengan menjahit mulut manusia yang berjaya di tangkap ke an * s manusa yang lain. FIlm ini sangat mencekam dan tentunya mengerikan untuk di tonton.
#4 Deadgirl
Jika anda termsuk orang yang mempunyai penyakit jantung sebaiknya jangan menonton filem ini. Deadgirl merupakan filem tentang psyhologial thriller. Diceritakan bahawa terdapat 2 lelaki yang secara tidak sengaja mencari 1 wanita yang mereka kira bahawa wanita tersebut telah meninggal tepatnya di rumah sakit yang sudah tidak berpenghuni. Pira-pira ini menjadikan wanita ini seperti tawanan tepi ternyata wanita ini masih hidup dan saat itu terrorpun mengganggu dua lelaki ini. Rasa ngeri menonton ini tidak akan ada henti-henti.
#5. Audition
Tentu Jepun tidak ketinggalan menghasilkan filem yang mengerikan di dunia dan tidak lengkap jika tidak mengikutsertakan Jepun. FIlm ini berjudul Audition, filem yang boleh di kategorikan sebagai filem bergaduh tidur kerana dalam filem itu setiap harta filem, di buat mengerikan serta kejadian-kerjadian yang boleh membuat anda mejadi ngeri. Filem ini bercerita tentang seorang lelaki yang ingin mencari isteri baru dengan menggunakan Uji bakat dalam perekrutannya untuk mendapatkan isteri yang terbaik. Namun ternyata calon isteri yang ada menyimpan pelbagai rahsia kelam yang akan menghantui hidupnya. Pastikan anda tidak muntah apabila menonton filem ini.

0 Response to "Inilah Film Paling Mengerikan Sepanjang Perfileman Dunia"

Post a Comment