Tren Berpakaian Terbuka Makin Terasa di Red Carpet VMAs 2015

Copyright: AFP
Acara red carpet MTV Video Music Awards dihadiri oleh beberapa selebriti yang dengan berani mengenakan pakaian terbuka.
- Majalah mode Glamour tahun lalu menyebut bahawa para selebriti tak lagi kekok mengenakan underwear untuk dipakai di luar (outerwear). Tidak menjadi masalah bagi selebriti wanita seperti Rihanna, Rita Ora, atau Lady Gaga untuk mengenakan bra atau pakaian dalam di depan kamera jurugambar. Gelaran red carpet MTV video Music Awards tahun ini menjadi penegasan trend fesyen tersebut. Dan yang menjadi sorotan kali ini adalah Miley Cyrus.

Sudah bisa ditebak sebelumnya bahawa sang tuan rumah acara, Miley Cyrus akan tampil berpakaian minim pada acara ini seperti kebiasaannya di red carpet acara-acara lain. Benar saja, Miley tampil sangat minim dan praktikal boleh dikatakan telanjang. Busana rancangan Simone Harouche ini menutup bahagian tubuhnya hanya dengan suspender perak dan cawat glamor. Tidak kelihatan ia mengenakan pakaian dalam ataupun bra. Miley mengenakan total 11 gaun, atau lebih tepat lagi pakaian dalam gelaran VMA 's ini. Mulai dari jumpsuit merah muda berbahan pink hingga kostum bendera pelangi. Semua kostumnya bertema sama, terbuka.




Yang mengejutkan, Miley bukan satu-satunya selebriti yang berani tampil dengan busana yang minimum seperti itu dalam ajang kali ini. Chrissy Teigen dengan gaun Marchesa hitamnya juga demikian. Ia mengenakan skirt berbahan sangat tipis. Satu gerakan yang salah, istri dari John Legend ini akan menunjukkan bahagian peribadinya. Begitu pula dengan gaun Liz Hernandez, kakitangan Girl Code. Gaun hitam Liz dirancang terbuka pada bahagian pinggul dan paha sampingnya, berbahan kain terawang.



Lain lagi dengan Nicki Minaj yang mengenakan gaun emas Channel yang membuat ia kelihatan seperti trofi Oscar. Gaun menerawang tersebut menyertakan bordir secara strategik di tempat-tempat tertentu. Sama seperti Miley, Nicki kerap mengenakan gaun-gaun provokatif dalam setiap kemunculan mereka di ajang-ajang seperti ini. Namun kali ini, kedua-duanya tidak menjadi satu-satunya pusat perhatian berkaitan busana yang mereka pakai. Ada Martha Hunt dan Karlie Kloss yang kedunya sama-sama mengenakan pakaian dengan sedikit menonjolkan side boob mereka. Ada juga sahabat Taylor Swift, Lily Aldridge yang memilih gaun skirt mini.


Sementara itu Selena Gomez memilih untuk tampil dalam dengan pakaian yang lebih tertutup meski tetap saja dalam pakaiannya tersebut ada detail-detail yang provokatif. Acara VMA setiap tahunnya menghadirkan pemandangan seperti ini. Di tahun ini ada Amber Rose dan Black Chyna yang mengenakan gaun-gaun provokatif seperti dengan kata-kata umpatan. Tahun ini menjadi catatan sebab jumlah selebriti yang membuat keputusan untuk hadir dengan busana minim tidak hanya satu, dua, atau tiga. Bahkan ibu Miley Cyrus, Tish dengan berani mengenakan pakaian dengan belah tengan tepat

0 Response to "Tren Berpakaian Terbuka Makin Terasa di Red Carpet VMAs 2015"

Post a Comment