Pamer Bahagian Dada di Televisyen Miley Cryrus Dikecam!

Pamer Bagian Dada di Televisi Miley Cryrus Dikecam!

 Sebuah lembaga sensor di Amerika mengecam Miley Cyrus kerana dianggap dengan sengaja mempamerkan payudaranya pada saat menjadi tuan rumah acara MTV Video Music Awards yang ternyata banyak ditonton oleh anak-anak muda.

Hal ini menjadi perhatiaon khusus dari lembaga sensor Parents Television Council yang telah berdiri sejak tahun 1995 lalu. Dalam sebuah rakaman menunjukkan saat Miley diikuti oleh kamera ketika hendak berganti baju di belakang panggung dan dengan sengaja membuka bahagian payudaranya dan ditayangkan di televisyen.

"Apa yang terjadi? Oh maaf, tetek saya keluar?" begitu kata Miley ke kamera sebelum akhirnya skrin televisyen dialihkan ke gambar lain.

Organisasi yang kerap memberikan penilaian pada pelbagai acara televisyen itu menyayangkan sikap MTV yang seolah melakukan pembiaran terhadap pelbagai perilaku Miley. Selain tak sengaja pamer payudara, pelantun 'Wrecking Ball' itu juga sempat membincangkan mengenai penggunaan ganja ketika berada di atas pentas.


"MTV merupakan program acara muzik yang banyak disaksikan oleh anak muda mula dari usia 14 tahun. Mengecewakan jika banyak ibu bapa akhirnya mencari anak mereka meyaksikan acara televisyen dengan adegan tak pantas. Seharusnya MTV mampu menjadi sebuah tayangan yang menyampaikan kreativiti dan nilai positif bagi anak muda, "demikian kenyataan keras President PTC Tim Winter seperti dikutip Entertainment Weekly.Pasukan mengakui pihaknya tidak terkejut jika Miley tampil buka-bukaan di depan berjuta-juta penonton televisyen. Namun dia kesal pihak MTV atau Miley sendiri yang tidak bersikap lebih dewasa kerana acara MTV VMA ditonton banyak anak muda."Kami berharap dia (Miley) boleh membuktikan kami salah dan menunjukkan bakatnya sebagai seorang penghibur, berbanding hanya bergantung seksualiti beliau untuk menghibur penonton," ujar Tim.Parents Television Council pada 2014 lalu juga telah memberikan teguran yang sama pada MTV. Dan tahun ini teguran keras kembali mereka berikan kerana menurut mereka acara MTV VMA yang digelar pada Minggu (30/8/2015) malam terlalu banyak memaparkan gambar tidak pantas dan kandungan kekerasan untuk anak-anak muda

0 Response to "Pamer Bahagian Dada di Televisyen Miley Cryrus Dikecam!"

Post a Comment