Gaun Daging Milik Lady Gaga Kini Jadi Pameran

Kocak! Gaun Daging Milik Lady Gaga Kini Jadi Dendeng!

 Siapa pun pasti setuju jika sosok penyanyi konroversial sekelas Lady Gaga selalu boleh membuat banyak orang terbelalak dengan prestasi beliau. Tak hanya sering mengubah gaya dan warna rambut, pelantun tembang "Poker Face" ini juga seringkali tampil aneh sekaligus nyentrik dengan setiap busana yang ia kenakan.

Jika anda pencinta muzik tentu tak pernah ketinggalan dengan acara MTV Video Music Awards yang selalu digelar setiap tahunnya. Pada MTV MVA 2010 Gaga pernah tampil mengenakan busana yang semuanya terbuat dari daging merah, dari hiasan kepala, pakaian hingga kasut. Selepas 4 tahun lebih berlalu, seperti apa jadinya busana daging itu sekarang?

Seperti dikutip dari People, gaun daging rancangan Franc Fernandez itu kini menjadi sebahagian daripada pameran 'Women Who Rock' dalam Rock and Roll Hall of Fame dan telah berkeliling Amerika. Agar tidak membusuk, gaun daging Lady Gaga pun harus dipelihara dan dibuat menjadi pameran. Penyimpanannya juga di dalam trak dengan tetapan suhu khusus.


Dijelaskan Jun Fransisco, pengarah yang mengurus seluruh koleksi di pameran 'Women Who Rock', gaun daging tersebut kini bertekstur sangat kaku dan keras. Dalam pameran, gaun disandingkan bersama kasut daging yang juga telah dipelihara.

Gaun daging tersebut merupakan satu daripada tiga rancangan busana yang dibuat Franc untuk penampilan Gaga di MTV VMA 2010. Gaga memakainya sebagai bentuk ekspresi dan mesej kepada orang ramai bahawa dia bukanlah 'piece of meat', artinya bukan orang yang boleh dipandang ringan. Dan pada September 2015 ini, gaun daging milik Gaga akan dipamerkan di Rock and Roll Hall of Fame di Cleveland, Ohio

0 Response to "Gaun Daging Milik Lady Gaga Kini Jadi Pameran"

Post a Comment